Peru

Peru
Don Hernan, Don Dante och Don Cladio vid Colca Canyon

fredag 7 februari 2020

Kaffedrickande & bentrassel

Att dricka kaffe och trassla in benen tillsammans.
Kaffedrickande & bentrassel.
Här är jag nu.
Njutningen att vara här.

Jag jobbar på ett nytt projekt.
Att med ord och text binda ihop två sorters uttryckssätt av skapande till en upplevelse.
En upplevelse som går rakt igenom alla filter.
En upplevelse som lyfter.
En upplevelse med ett budskap.
Budskapet vi har med oss från det vi föds men som vi kanske glömt.
Att påminna och visa och beröra.
Det ska jag förmedla i ord.
Orden räcker inte alltid till har jag upplevt.
De största händelserna jag haft kan jag inte beskriva med ord till en berättelse.
Där försöker jag få orden att istället förmedla en bild, en smak, en känsla.
Att närma sig kärnan genom att använda metaforer.
Kaffedrickande & bentrassel.
Att lämna utrymme för läsaren eller betraktaren att känna in vad det betyder för dem.
Det är spännande när orden kan sättas med likhetstecken emellan varann.
Lust = mod = kärlek

Det är skönt att vara i ordens värld igen.
Här är jag i flow.
Här är jag hemma.
Här känner jag lust till livet.
Livslust.

Tillbaka till bentrasslet.
Att rattas in i megahertz där det inte finns något brus.
Här ljuder tonerna klart.
Att ro på en spelblank tjärn.
Här kan jag stanna upp och andas.
Att spegla mig i en annan spegelbild.
Här har bilden aldrig varit vackrare.
Att tillåta sig själv att släppa taget.
Här finns det inte några begränsningar.
Att våga visa sig naken.
Här är jag perfekt.

Här är jag nu.
Med de utmaningar det bär med sig.
Kaffedrickande & bentrassel.
Det är kärlek för mig.
Kärlek = lust = mod


Musik idag är Lars Winnerbäck.

" och det finns tid för flera sånger
nu gör vi om allting igen
släpp mig varsomhelst
jag tror jag har hittat hem "


Ta hand om dig.
Puss & kram


John Bauer
Älgtjuren Skutt och prinsessan Tuvstarr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar